Тук Деничка ще се прави, че може да пише :) главно за нейно собствено удоволствие

понеделник, октомври 27, 2008

Женските списания и подобен bullshit

Weekend-а мина и замина.
Прощъпулника го направихме - малката Мариелка хвана макара с конец и и предвиждаме кариера в модната индустрия.
Рождения ден на Ива мина изключително весело.
Няма как да пропусна да покажа какво видяхме на центъра на селото - предположението бе, че е подарък от кметицата за рожденничката.
А така, тея снимки не съм ги донесла. Значи довечера ще я кача - до тогава може да се чудите за какво става дума :)
Иначе мислех да пиша за една тенденция, която много ме дразни напоследък.
Става дума за женските списания на българския пазар и за образа на жената.
Скоро си купих списание "Ева" - най-четеното българско списание. Цената мисля, беше около 7-8 лева, но се преглъща защото списанието е доста голямо. Оказава, се само че около 40 процента, че може би и повече е реклами. И то реклами на Dolce & Gabbana и други подобни марки. Реклами реклами и те трябва да се издържат от някъде. Обаче се оказва, че и текста между рекламите също се отнася до тях. Използвайте едимидикоеси балсамче на супер дупер голямата компания и друго на някоя още по-луксозна.
И тук си затворих очите - незнам колко процента от българките могат да си позволят тази козметика, но сигурно има такива. Аз лично не съм от тях, но и мен с гримчета и спиралки не можеш да ме впечатлиш.
После подаднах на нещо като интервю - екипа влиза в къщата на няква мацка, която аз може би трябва да знам, но дефакто никога не бях чувала. От "статията" така и не разбирам с какво аджеба тази жена си изкарва парите за хубавите дрешки. Почвам да ровя из нета и се оказва, че е някаква мисис. Уви не и запомних името. Запомних, че има две сладки дечица и Austin Martin.
Да е жива и здрава и да се оправя.
Друга ми е идята - не е ли целта на едно такова списание да пише за обикновенните жени в България. Нямам предвид да разказват историята на някоя чистачка или нещо подобно, но все пак да са малко по земни и по-човечни.
Или ако ми показват някоя успяла жена нека да ни покажат как е успяла. Абсолютно сигурна съм, че има много, айде ако не много то достатъчно български дами, които са си спечели с креативност, мислене и идеи статута си и положенито което притежават.
Вече бях забравила за този случай и днес попадам на това в блога на Георги Неделчев и лошо ми стана. Според авторката жените имат нужда само от лъскав телефон, лъскава кола, лаптоп (без значение на неговите техчнически характеристики) важното е да е шарен и лъскав и плюшена играчка - за пример се дават девойките в big brother.
Стана ми доста тъпо да се принизяват жените по този начин. И аз съм жена, но мен ме вълнуват други нещя. Вълнува ме как ще продължа образованието си, как ще се представя на работното си място и други подобни неща. Да и аз се интересувам от мода и козметики. И аз излизам по женски. Но съм сигурна, че мога да мина без абсолютно всичките 11 изброени неща в статията.
И съм много щастлива, че на пазара има Maxim - за 5 лева без излишни реклами и адски забавен

3 Comments:

Blogger Георги Неделчев said...

Прочетох внимателно разкритикуваната статия и никъде не открих къде пише, че това са нещата, САМО от които жените имат нужда. А Вие внушавате точно това с коментара си тук.

Очевидно сте я прочели с някаква предубеденост. А и неясно защо сте решила че всички жени на света са или трябва да са като вас самата. Както и че статията настоява, че жените трябва да са такива, каквито са описани вътре в нея. Но нима отричате, че там е охарактеризиран, и то не без ирония, един масово срещан женски типаж наоколо?

Впрочем, да се търси толкова директна идентификация между мене, читателя, и останалия свят, както и да се поставя такова равенство между кръгозор и мироглед, е често срещано женско качество, което лично аз не приемам като кой знае какъв недостатък. Но интересно защо не го позволявате на авторката на статията, а така щедро го разрешавате на самата себе си...

В този ред на мисли, може би не би било зле във въпросната статия да има и 12-а точка - Жените имат нужда от малко повече "широкогръдие". Всеки да си го разбира както иска...

3:17 пр.об.

 
Blogger Деничка said...

Здравейте г-н Неделчев,
"11 неща, без които тя не може" е заглавиeто, което може би ме заблудило. Признавам си че погледнах доста предубедено на статията и мисля, че съм споменала и повода - сблъсъка ми със списание Ева преди известно време. Просто направих паралел между двете. Докато пишех публикацията си в личния си блог искрено се надявах статията на г-жа/г-ца Любомира Новачкова да показва ирония, но може би не съм я разбрала - а си мислех, че имам чувство за хумор ;)
Тъй като нямам абсолютно нищо против вас и даже чета блога ви удоволствие, нека да се разберем така - нямам против вашето списание, а против "този масово срещан женски типаж наоколо".
И повярвайте ни най малко искам всички жени да са като мен.
Има много жени с манталитет на описаните в статията, но слава богу има и такива които излизат от шаблона и те със сигурност не са като мен.

9:23 пр.об.

 
Blogger sovichka said...

привет! въпросната статия, да си призная, не успях да я дочета. стигнах само до твърдението, че "тутурутката(???) е олицетворение на женската свобода" и в офиса доста се посмяхме. после веднага затворих прозореца.
относно списание "ева" - то е таргетирано към подобен тип хора, така че няма какво да се учудваш от съдържанието. просто пробвай нещо друго - амика например. има доста приятни материали за четене.
поздрави!

12:43 сл.об.

 

Публикуване на коментар

<< Home